Предизборната кампания беше парадоксална – хем сравнително спокойна, хем имаше повече нарушения от обикновено в традиционните форми на агитация.
Това каза председателят на Съвета за електронни медии (СЕМ) Георги Лозанов по време на брифинг, на който СЕМ и Централната избирателна комисия (ЦИК) представиха финалния доклад от специализирания мониторинг върху дейността на доставчици на медийни услуги при отразяването на предизборната кампания за 43-то Народно събрание.
„Отначало това ми се струваше като парадокс, после си дадох сметка, че може би едното е обяснение на другото, защото има едно общо усещане за слаба ефективност на т.нар. медийна агитация. Тази слаба ефективност кара създателите на агитационните форми да търсят рискови начини да попаднат в центъра на вниманието и да атакуват съзнанието на аудиторията”, каза още Лозанов.
По думите му кампанията е била вяла заради това, че не сме излизали от такава повече от година. Лозанов даде за пример протестите, които са част от политическия диалог и имат отношение към бъдещия вот, както и с предходните избори.