35-метрова подпорна стена пропадна и откъсна едната лента на пътя Симитли – Банско.
От три дни АПИ предупреждава, че стената е напукана и има опасност от свличането й. Това стана факт тази сутрин на 15 км след Симитли в посока Предел.
Високата 5 метра подпорна стена е рухнала в река Гравешка. Около 10 м от лентата в посока Предел е рухнала също в реката.
На място има екипи на пътноподдържащата фирма, която пропуска на етапи превозните средства само в лявата лента. Мантинелата виси във въздуха, съобщи БГНЕС.
Най-вероятно има скъсани далекосъобщителни кабели. Пропадналият участък е на около 500 метра преди разклона за махала Марево, на село Градево.
Припомняме, че по сметки на пътната агенция за ремонта на участъка са нужни към 800 000 лв., от които 600 000 за шосето и 200 000 за укрепване на подпорната стена.
Предвид предстоящия старт на активния зимен сезон, кметове на зимните курорти в района - Банско, Разлог и Добринище са притеснени и са категоричното против затварянето на пътя. Според тях парите за ремонт на трасето ще са в пъти по-малко от тези, които ще загубят курортите по време на ски сезона. Те настояха проблемът да бъде решен най-късно до края на следващия месец.
Със светофарна уредба ще се регулира движението при 15-ти км от път ІІ-19 Симитли - Разлог в близост до село Градево. Тя ще бъде поставена до края на днешния работен ден, съобщиха още от АПИ.
Алтернативните маршрути до Банско през предстоящите почивни дни са път II-84 Велинград - Юндола и път III-842 Белово - Юндола.
За неотложните разходи - минимум от 200 хил. лв., които трябва да бъдат осигурени на АПИ, е уведомено и Министерството на финансите.
Участъкът от Симитли до Банско бе рехабилитиран през 2007 г. Изпълнител беше Главболгарстрой. Ремонтът премина на три етапа. Първият бе от Симитли до отклонението за село Осеново в м. "Мадана". Вторият участък бе от "Мадана" до Почивната станция на Горско стопанство на около 4 км преди най-високата част на прохода Предел. Първо бяха рехабилитирани първите два етапа. Тесният път до Банско на места бе разширен с трета лента, изградени бяха подпорни стени, изправени остри завои, сменена бе асфалтовата настилка и поставени нови предпазни огради.