НОВИНИ


Туризмът остана без зам.-министър

6 6521 11.11.2014
Туризмът остана без зам.-министър
Министърът на туризма Николина Ангелкова Булфото

Представителите на туристическия бизнес отказаха да излъчат консенсусна фигура за зам.-министър в новосъздаденото по негово искане Министерство на туризма. Помолени за това от министър Николина Ангелкова на среща днес, представителите на бизнеса заявиха, че тя трябва сама да подбере своя екип.


Представителите на туристически сдружения и компании изредиха пред новия министър проблемите - развитието на нормативната база в сектора, статута на националните курорти, концесионирането на плажовете и ски пистите, изграждането на довеждащата инфраструктура до туристическите обекти, сигурността и правата на потребителите на услуги, съобщи пресцентърът на ведомството.

Акцент в работата ми ще е бъдещето на туристическите атракции, чиято форма на собственост трябва да се прецизира, подчерта Ангелкова. Тя наблегна върху предстоящите усилия за развитие на всички видове туризъм, за които България има огромен потенциал, и подчерта, че залага на прозрачност при изразходването на средствата за национална реклама на страната. Предстои и обсъждане с бранша на забавените нормативни документи, както и предложената за обществено обсъждане концепция за туристическо райониране на България.

Ангелкова съобщи, че планира самостоятелна дирекция да се занимава с привличането на допълнителен финансов ресурс чрез европейски и други програми. Следващата седмица на нова среща с бранша министърът на туризма ще представи проект за структура на министерството.

Николина Ангелкова предложи подобни дискусии да се организират на всеки две седмици, за да се решават бързо и оперативно спешните задачи. Тя изтъкна, че министерството трябва да стане наистина работеща структура и сподели, че се планира в него да се обособи отделна дирекция, която да се фокусира върху възможностите да се привлича допълнителен финансов ресурс чрез европейски и други програми.

Друг акцент в работата ми ще е бъдещето на туристическите атракции, чиято форма на собственост трябва да се прецизира, подчерта Ангелкова. Тя наблегна върху предстоящите усилия за развитие на всички видове туризъм, за които България има огромен потенциал, и подчерта, че залага на прозрачност при изразходването на средствата за национална реклама на страната.

Новият министър на туризма анонсира още, че ще работи активно и за облекчаване на визовия режим към важни за страната ни пазари и акцентира върху необходимостта от разработването на съвместни туристически продукти с други държави на Балканите и по поречието на Дунав.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама