(Само)Убит автоинструктор искал да разкаже за мащабните далавери, които се въртят в Изпълнителна агенция Автомобилна администрация. Няколко дни преди да се гръмне през октомври т. г., Георги Здравков заявил пред свои близки, че ще изкара на яве скандален списък с всички изпитващи, които са сгащени с белязани листовки в края на 2013 година.
Това разкри пред Фрог нюз дисидентът Николай Колев-Босия, който от години събира информация за грандиозните корупционни схеми във ведомството.
За въпросната трагедия в медиите излязоха само няколко реда. В тях се казва, че Здравков е бил открит да седи прострелян в гърдите, на инструкторското място в колата си. Споменава се, че той изпаднал в депресия, след като в края на 2013 година бил уволнен от ДАИ, заради подозрения, че участва в търговия с шофьорски книжки.
Проверка на Фрог установи, че действително името на Георги Здравков фигурира в служебен доклад, подписан от главния секретар на агенцията Дамян Войнов и още двама негови колеги. Той е адресиран до зам.-изпълнителния директор на институцията Йордан Арабаджиев и в него са посочени данни, за това, че са засечени листовки със знаци. „Бяха забелязани символи в квадратчетата, предназначени за отбелязване на верните отговори”, се казва в доклада. След това следва таблица, в която са упоменати имената на много служители, хванати с подобни листовки.
Според Николай Колев от цялата тази работа последвало наказание само за Здравков, който бил уволнен, а другите останали на работа. Заради тази несправедливост мъжът изпаднал в депресия. Преди да сложи край на живота си искал въпросният списък да излезе наяве. Малко след като споделил това, обаче се случила трагедията. Колеги на Здравков се съмняват, че той сам е взел фаталното решение. Имат и много доводи в тази посока, но са се примирили, тъй като от полицията още на първия час изкарали версията за самоубийство.
Николай Колев е категоричен, че в момента купуването на книжки върви с пълна сила. Единствената разлика е, че мизата за изпитите се е вдигнала от 1000 на 2000 лв.
Отделно се плащало за листовките и отделно за кормуването. Оказва се, че теорията се провеждала както на хартиен носител, така и на таблет. И в двата случая резултатът можел да се манипулира, като при таблета нещата ставали още по-лесно. Камерите в залите не били с добра резолюция и не предавали детайлно нещата.
При кормуването пък се случвало следното:
Камерата хваща хората до кръста. Не е никакъв проблем на изпитващия да помага на курсиста, както с педали, така и със скоростния лост. Ако не се спази даден знак, изпитващият кара курсиста да направи още една обиколка по това трасе. След това записът със сбърканата част се трие и остава само вярното шофьорско изпълнение, обясни Колев. Той е категоричен, че докато корупционната схема се върти с пълна сила, хората ще умират по пътищата. „Далаверата се покровителства от най-високо ниво- партии, министри, прокурори, директори.”, категоричен е Колев.
Флог нюз вече ви разказа за начина, по който в ДАИ-София се правят прегледи на транспортните фирми, както и за това, че мистериозно са изчезнали документи от ведомството.
Четете скоро за хората, които стоят зад аферите в Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация”.