Само 15 камери снимат нарушителите на пътя. Преди броят им беше 150. В момента любителите на високи скорости не могат да бъдат санкционирани. Силно казано е, че българският шофьор е европеец и е толерантен на пътя.
Това каза Владимир Тодоров, председател на УС на Българската асоциация на пострадали при катастрофи, пред "Фокус". Според него средната скорост на автомобилите се е увеличила с 20 км/ч и това е основна причина за катастрофите по пътищата. Той допълни, че жертвите на пътнотранспортни произшествия са били сведени до 600 души годишно, но през 2014 г. се забелязва сериозен ръст. Като основна причина за това той посочи решение на ВАС, което забранява електронните фишове.
Тодоров посочи, че неефективна е действащата практика пътните полицаи да спират шофьорите и да издават акт или фиш на място, тъй като това отнема много време, докато камерите могат всеки ден да залавят стотици шофьори, които превишават скоростта.
Пътната безопасност започва още от детската градина, след това продължава в училищата, работи се с младите водачи, с инфраструктурата, с изправността на автомобилите. Всеки един от тези аспекти може много да се промени, но миналото управление нямаше волята за това. Има много проблеми с кръвните проби, с пияните шофьори, с неправоспособните водачи. Бяхме намалили с 40% загиналите в катастрофи, бяхме едва ли не пример в Европа, а сега трябва да започнем от начало, коментира проблемите в пътната безопасност Владимир Тодоров.
През следващата седмица Българска асоциация на пострадали при катастрофи, БЧК и Военномедицинска академия ще започнат акция по кръводаряване в помощ на пострадалите при пътни инциденти, съобщи Тодоров.