ЪNDERGROUND


Кольо Босия пред Фрог: На мушката сме на ЕК, заради чудовищната корупция в ДАИ

25 15744 18.11.2014
Кольо Босия пред Фрог: На мушката сме на ЕК, заради чудовищната корупция в ДАИ
Николай Колев-Босия

ЕК ни наблюдава заради грандиозната корупция в ДАИ. Това каза пред Фрог нюз дисидентът Николай Колев-Босия. По думите му след като се разбрало, че сме на мушката на евпорейските институции, архива на ДАИ бил изнесен и унищожен. Според Босия на върха на корупционната пирамида стоят министри, негови заместници и шефове на Изпълнителна агнеция „Автомобилна администрация”. Вижте какво още каза той:


 - Г-н Колев, миналата седмица пред Фрог нюз изнесохте шокиращи данни за корупция в Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация”, по-известна като ДАИ. Дали новото правителство няма да прекрати порочния стил на работа, свързан със събиране на пари от транспортни фирми и купуване на шофьорски книжки?

-  В ДАИ всичко е гнило. Там продължава със страшна сила да се продават шофьорски книжки. Ще дам пример от устата на човек, който беше арестуван. Става дума за шефа на ДАИ-Велико Търново, който пред камерите и микрофоните каза открито: „Аз съм взел на лизинг ДАИ-Търново”. Оттам идва и т. нар. такса спокойствие. За да не ги санкционират, превозваческите фирми всеки месец се отчитат. Оказва се, че не само неграмотни хора плащат, за да се сдобият с книжки. Този, който няма качества да кара автомобил, също плаща.

-  Но нали се въведоха камери, електронен изпит?

-  Хората, които многократно бяха уличени в корупция са на работа. Те бяха запазени. Имаме една хубава българска приказка, че нов бардак със стари к..... не се прави. Докато има служители, които са използвани да събират пари и да ги носят по високите етажи на властта, няма как да се преборим с корупцията. Ако се направи проверка на качествата на шофьорите ще се види, че 50% от тях не стават. А всички ние пускаме децата си на пътя. А когато стане лошото, палим свещи и откриваме пешеходни пътеки. Това е безобразие. Оказва се, че дори от КАТ прибират книжки на хора, които са неграмотни.

-  Как така?

 

-  В случай става дума за хора, които са си взели изпитите. И аз питам как е станало това. Когато отидат тези псевдо шофьори да си подадат документи в КАТ за получаване на книжка се вижда, че те не могат дори да си попълнят документите. Те не могат да се подпишат. Имам доказателства за това. Никой, обаче не получава наказание, дори и символично. Става така, че едно престъпление е забелязано, но никой не иска да тръгне по следите му. Конците за всичко това се дърпат отгоре. Тук е мястото да се каже защо беше отстранен транспортният министър Александър Цветков по времето, когато управляваше ГЕРБ.

-  Тогава казаха, че е по лични причини.

-  Има документи, които говорят за съвсем друго нещо. В тази връзка попитайте главния прокурор, дали Цветков е разследван за продажба на шофьорски книжки на слабограмотни хора. Попитайте посолството на Германия дали е сезирало българските институции за отстранения министър Цветков. Дали същото посолство е сезирало България да бъде отстранено цялото ръководство на Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация” по негово време през 2011 година. И предишният главен прокурор Борис Велчев може да се попита, защото той е образувал преписка. Попитайте прокурорска преписка № 4173 от 2011 година с подпис на ВКП, по какъв сигнал е образувана и срещу кого. Задайте тези въпроси на властимащите. Те отлично знаят всичко. Попитайте прокурорска преписка № 72 34 от 2010 година срещу кого е образувана и срещу кого е подаден сигнала.

-  Какво се случи с хората от тогавашното ръководство на агенцията, след като от Германия са настояли за тяхното отстраняване?

-  След 2 години Димитър Ганев беше върнат за изпълнителен директор. Симеон Арнаудов пък в момента е директор на Центъра за градска мобилност в столицата. Те бяха отстранени с мотив, че са виновни пряко или косвено за автомобилната катастрофа на магистрала „Тракия” през 2011 година, при която загинаха 8 души. Ако тези хора наистина с действие или бездействие са довели до тази трагедия, защо разследването не стигна до тях?! На базата на какво те вече са назначени на по-високи държавни постове?! Но според мен катастрофата не е причина за тяхното махане от агенцията.

-  А каква е тогава?

-  Посолствата у нас бяха сезирани за корупционната схема, свързана с продажбата на шофьорски книжки на неграмотни хора. В нито едно прокурорско постановление това не е отречено. Очевидно е, че има убийства на пътя, а прокуратурата ги прикрива. Всички очакваме с нетърпение мониторинговия доклад на ЕК, нали! Малко известен факт е, че на 17 февруари т. г. бяха сезирани 6 евродепутата от Германия, Холандия, Финландия, Швеция, Италия и Великобритания за това, което се случва в изпълнителната агенция и за черния пазар на книжки. На тях им беше предоставена цялата информация, относно продължилото 3-години разследване за продажбата на шофьорски книжки. При предоставянето на сигнала им беше казано: Ако прецените, че на базата на предоставените документи има действително сериозна опасност за живота на хората във всички европейски страни, бихме искали да сезирате Европейската комисия, а този , който е подал сигнала да бъде изслушан в Европейския парламент”. Четири месеца по-късно се получава писмо от ЕК, че именно по дадения сигнал започва преглед на документите и евентуално срещу България може да бъде открита наказателна процедура.

-  Да не би след това предупреждение корупцията да е секнала поне за малко?

-  Нищо подобно. Веднага след като се получи това писмо, архивът на агенцията, който се попълва от 7 години, беше изнесен. Когато натовариха първите два камиона с документи се обадих на премиера Георги Близнашки, на шефа на МВР, на главния прокурор и неговия заместник Сарафов. Камионите бяха върнати обратно. Един месец по-късно пак пратиха камиони. Пак сезирах институциите, но този път нямаше никаква намеса. Те съзнателно допуснаха унищожаването на 6 камина с веществени доказателства. Това е престъпление от страна на правоохранителните органи.

-  И с това приключи всичко, така ли?

-  Не, защото се получи второ писмо от ЕК на 28 октомври т. г. Оттам искаха нови доказателства за корупционната схема. Това означава, че тези хора виждат, че има нещо нередно. Ако те решат да открият процедура срещу България, кой ще носи отговорност за унищожения архив? Защо след като тези документи стояха толкова години заключени в складовете, точно сега ги унищожиха? Защо Димитър Ганев беше върнат на високия пост и с каква цел? Прокуратурата може да се самосезира, дари ако в публичното пространство се изнесат данни за престъпление. При нас се получава обратното-аз сезирам за извършване на престъпление, но вместо разследващите да си свършат работата , те търсят кой ми е дал тази информация. Вече няколко пъти ми се обадиха от столичното следствие да ходя да дам показания по други разследвания. Но аз ги пращам на майната си, защото това е безумие. На 20 август 2013 година министърът на транспорта. Данаил Папазов беше в едно предаване. На въпрос защо е арестуван изпълнителния директор на агенцията Валентин Божков и още 11 служители, той отговори: „Държавен служител на ДАИ е подал сигнала до мен и до прокуратурата. Явно компетентните органи са се самосезирали и служителят Божков беше арестуван и отстранен”. Нека някой попита главния прокурор кой е този държавен служител, който е подал сигнала до Папазов и до прокуратурата срещу Валентин Божков. Защо го крият този служите? Нормално ли е в страна членка на ЕС държавен служител да бъде преследван и уволнен с мотива, че е подавал сигнали за корупция до държавни институции?! Нормално ли е държавен служител в рамките на една минута да подписва две заповеди-една за назначение и една за уволнение. А тази заповед за назначение е след като ВАС три пъти казва „Не” на уволнението му. Не може човек от Европейския съюз да се преследва с този мотив.

 

По сигнали на същия този служител двама главни прокурори –бивш и настоящ, са стартирали общо 6 проверки. По същите тези сигнали има 10 прокурорски постановления от СГП, САП и ВКП. И същият служител, подал сигналите за корупция, да бъде отстранен многократно в рамките на 1 минута. Е такова чудо никъде го няма!

-  Този служител не е ли разпитван във връзка със сигналите, които е подал за корупция?

-  Няма да повярвате, но никой не го е викал да даде обяснения за изнесената информация за черния пазар на книжки. Нито един прокурор не го е чул, нито пък е търсел документи в подкрепа на твърденията му. Нормално ли е това? Нормално ли е чужди депутати да разпореждат проверка за същото това нещо, а български депутата да нехаят. От второто писмо на ЕК става ясно, че корупцията в ДАИ ще сложи сериозен негативен отпечатък върху предстоящия доклада за страната ни. А ние всички се правим на разсеяни.

Четете утре втората част на интервюто с Николай Колев. 


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама