ЪNDERGROUND


Ченгетата в шах, чудят се как ще ловят крадци с новите мерки за КАТ

33 19691 26.11.2014
Ченгетата в шах,  чудят се как ще ловят крадци с новите мерки за КАТ

Ченгетата се чудят как ще ловят крадци и дребни престъпници с новите мерки, които се въвеждат от днес срещу корупцията в КАТ. Една от новостите е, че охранителна полиция няма да има право да спира водачи на произволен принцип, ако не е изрично разпоредена специализирана акция.


Най-често задържаме крадени вещи по селата и малките населени места при проверки на автомобили. Сега няма да имаме тази възможност. Трудно се хваща апаш на самото местопрестъпление. Това означава, че когато той сложи краденото в колата си, вече може да е напълно спокоен, защото никой няма да му попречи да го превози и укрие, обясниха редови ченгета. Те са категорични, че мярката ще се отрази върху възможността да се противодейства на битовата престъпност по селата, където проблемът продължава да е най-голям.

 

По думите им проверките с два екипа на КАТ е мираж за по-голямата част от страната. Причината е, че това може да стане само в големите градове, където има достатъчно служители, които да се разпределят по групи. В районните управления по малките градове, на смяна има по един екип пътни полицаи. На много места положението е дори и по-лошо. В екипа слагаме по един човек от КАТ и по един от охранителна полиция, иначе хората не достигат. Това означава, че тези групи няма да могат да спират никого, защото изискванията са вече съвсем други, притеснени са шефове на РПУ-та. Голяма въпросителна остава и как по второкласните и третокласни пътища ще се спират по 10 коли наведнъж, както предвижда т. нар. широко мащабен метод на проверка, взет „на заем” от холандската полиция. По тези шосета се движат като джигити, вдигат над 100 км./ч. Лошото е, че на час я мине по едно возило, я не мине. Но за денонощие може да не се съберат 10 коли. Това означава, че този вид проверка изобщо не е приложима за по-малките пътища, смятат ченгета с голям опит в системата.

 

За тях най-странно е как ще трябва да се реагира, ако шофьорът, който е проверяван заяви, че не желае да бъде сниман. Това е конституционно право на всеки човек и никой няма право да го нарушава. На този етап, обаче никой от ръководството на МВР не казва как да се процедира в такива ситуации. Вероятно ще възникнат още много други въпроси и неудобства, допълниха униформени. Фрог се свърза с 10 шефове на районни управления, за да потърси отговор на поставените по-горе въпроси. Нито един от тях, обаче не можа да каже как ще се процедира. За сметка на това са категорични, че оборудванвето на колите с джипиеси не касае корупцията, защото това дава информация само къде се намира даден патрул.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама