С определения нов бюджет и намаляването на субсидията за БДЖ с 40 млн. лв. ще сме принудени да съкратим 1500-2000 железничари, както и 220 влака.
Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на изслушване в ресорната парламентарна комисия.
Парите, които се отпускат, са с 40 млн. лв по-малко, те ще останат в БДЖ, но ще бъдат заделени за плащания на заемите, които БДЖ има и са около 600 млн. лв., пише нюз.бг.
Московски заяви още, че ще покани синдикатите на разговори, за да се намери изход от ситуацията и да бъдат обсъдени възможните алтернативни начини за намаляване на разходите. Разговори със синдикатите са задължителни, защото в момента е сключен колективен трудов договор, който не дава възможност на ръководството на БДЖ да уволнява служители едностранно.
Ако бъдат съкратени тези 220 влакве, това означава, че разписанието на БДЖ ще се свие с една трета.
Московски помоли парламентарната комисия за съдействие да не се стига до този вариант, като това би означавало да се окаже натиск върху финансовото министерство да се отпуснат повече средства.
Така или иначе финансовото състояние на железниците е тежко. В момента БДЖ "Товарни превози" е с дългове от повече от 110 млн. лв. и това ме кара да мисля, че ще е трудно да го продадем, допълни Московски пред депутатите.
Това е край на железниците. Така председателят на Съюза на българските железничари Петър Бунев коментира пред Money.bg намерението да бъдат съкратени 1500 души и 220 влака в БДЖ. Ние все пак се надяваме, че тези 40 млн. лв ще бъдат намерени между първо и второ четене, каза още синдикалистът. Изпратили сме писмо по тази тема до всички парламентарни комисии и групи.
Железничарите утре по план ще вземат участие в планирания протест на КНСБ против новия бюджет, допълни Бунев.
Той бе категоричен, че ако от януари започнат да се връчват уведомленията за уволнения, ще бъде организиран масов протест на железничарите.