Нещата в БДЖ не са добре, в момента ситуацията е подобна на тази от края на 2010 г. Върнали сме много назад, заяви по БНТ Владимир Владимиров, изпълнителен директор на БДЖ. Задълженията на БДЖ към банките били 300 млн. лева.
Субсидията за БДЖ за 2015 година е 140 млн. лева. Трябва да има преходен период, през който БДЖ трябва да се нагоди към тази субсидия. Този период трябва да е около една година. Ако спрат влакове, ще има и съкращения. Ако субсидията остане такава, 140 влака ще бъдат спрени и ще бъдат освободени 1500 служители, разясни още Владимиров.
Той изрази надежда държавата да намери повече пари. Работело се по влаковете, които трябва да бъдат спрени, те щели да са най-нерентабилните влакове.
За БДЖ не трябва да говорим като едно събирателно - има "Пътнически превози" и "Товарни превози". Субсидия получава само "Пътнически превози" и така е по цял свят. През 2015 година със сигурност няма да бъдат купувани нови влакове. На този етап не се предвижда увеличаване на билетите. Железницата трябва да стане приоритет на държавата и правителствата, настоя Владимиров.