За да посетиш гроба на руския бивш разузнавач Александър Литвиненко в Лондон, трябва да платиш 5 лири и то по предварителна заявка. Специален екскурзовод ще ви покаже мястото и ще опише подробно кой е мъжът, погребан тук, и как е бил убит. Това съобщава руски сайт за туристическа информация. Гробът на Литвиненко се намира в западния край на гробищата Хайгейт. Пак там, но в източната страна, е гроб
За да го посетите, ще трябва да платите само 2 лири.
Вече няколко турагенции в Лондон предлагат екскурзия по скандалния маршрут на бившия човек на руските тайни служби Литвиненко. Започва се с посещение в суши-бар „Итсу” на площад „Пикадили”, където Литвиненко се срещнал с италианеца Скарамело. Доскоро над името на бара бил поставен плакат: „Международен шпионски скандал превърна заведението в световна забележителност. Ние сме опечалени и шокирани от случилото се и ви благодарим за писмата и обажданията, с които ни подкрепихте. Ние ще отворим заведението отново и то ще процъвтява”. Този надпис вече е рекламен текст на веригата от суши барове в Лондон. В рекламни дипляни и сайтове трагичното място вече се рекламира по следния начин: „Итсу” – световноизвестното място за срещи”.
След суши бара ще ви разходят по Даун стрийт, покрай офиса на милиардера изгнаник Борис Березовски, след това ще ви прекарат през Гровенор стрийт, за да усетите следата на полония, след което ще ви поръчат чай в хотел „Милениум”, където се предполага, че е бил отровен Литвиненко.
Туроператори твърдят, че този маршрут е популярен, колкото и маршрутът, описан от Дан Браун в бестселъра „Шифърът на Леонардо” – от храма Темпъл, гроба на Исак Нютон в Уестмистърското абатство, Националната галерия до Националната библиотека.
Очаквало се в скоро време подобен маршрут да запознава туристите и с историята на загадъчната смърт на българския писател Георги Марков, убит на 7 септември 1978 година в Лондон. Той ще включва моста Ватерло, музея на Скотланд ярд, където има модел на „българския чадър”, с който е бил прободен Марков, и гроба му. Туроператори смятат, че с малко реклама тази екскурзия също може да се окаже доходоносна. „ФН”