БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


Бизнесът проверява в интернет осигуровките

0 5089 19.12.2014
Бизнесът проверява в интернет осигуровките
Осигуровки в интернет

Годишно в НАП постъпват над 70 млн. електронни документа - декларации, справки, искания за издаване на удостоверения и др. Това спестява на бизнеса и гражданите 350 млн. лв. годишно.Повече за електронните услуги, както и отговори на други въпроси за данъците и осигуровките, гражданите и фирмите могат да получат на телефона на Информационния център на НАП 070018700 или по електронен път на infocenter@nra.bg.


НАП пусна нова електронна услуга за фирмите, която дава достъп до обобщени справки за актуалното състояние на осигурителните декларации за всяко осигурено от тях лице, както и възможност компаниите да получават информация за декларираните от тях задължения за осигуровки. Дружествата, които имат клонова структура, ще могат да получават информация за декларираните задължения за осигуровки както за тях, така и за техните клонове. Новата услуга е създадена по искане на бизнеса и може да се използва както с електронен подпис, така и с персонален идентификационен код (ПИК). До тази услуга имат достъп всички осигурители, които имат права да ползват данъчно-осигурителна информация през интернет.

НАП е водеща администрация в страната, която активно развива електронните си услуги. В момента Агенцията предлага над 50 електронни услуги, които могат да се ползват свободно, с електронен подпис или ПИК.
Първата електронна услуга, която НАП представи на своите клиенти през 2003 г., беше подаването на ежемесечните справки-декларации по ДДС. Днес почти 100% от всички регистрирани по ДДС компании подават месечните си декларации по електронен път. Две трети от фирмите подават и годишните си декларации за корпоративен данък чрез интернет.

Разходи на работодателите за един отработен час от наетите от тях лица се увеличават с 3,2% през третото тримесечие на годината спрямо същия период на 2013 г., сочат данните на НСИ. У величението в индустрията е с 5,3%, в услугите - с 0,9%, а в строителството - с 4,3%. По икономически дейности най-висок ръст на общите разходи за труд е регистриран в секторите "Държавно управление" - 8%, "Административни и спомагателни дейности" - 6,9%, и "Транспорт, складиране и пощи" - 6,7%. Най-голямо намаление на общите разходи за труд е регистрирано в сектора "Операции с недвижими имоти" - с 16,3%.

Национална стратегия за превенция и борба с митническите, данъчните и осигурителните измами ще подготви Министерството на финансите (МФ). Това става ясно от мотивите към проект на постановление на Министерски съвет, според който 10 щатни бройки от персонала на закритото Министерство на инвестиционното проектиране се прехвърлят към МФ. С 5 щатни бройки ще се увеличи дирекция "Данъчна политика". Тя ще трябва да изготви ефективен модел на националната данъчна система, да подготви Стратегия за повишаване събираемостта от мита, данъци и осигуровки, както и Концепция за намаляване разходите на гражданите и бизнеса при плащането на данъци и осигуровки.

Дирекцията ще трябва да изготви и нов Закон за административно сътрудничество и обмен на информация с държавите членки на ЕС и трети страни във връзка с промените в европейската директива за административно сътрудничество и въвеждането на Глобалния стандарт на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) за обмен на информация. Стандартът на ОИСР предвижда страните да си обменят данни за получените от гражданите доходи за да не може да се укриват средства, получени в други държави.
С две щатни бройки ще се увеличи персоналът на дирекция "Съдебна защита" в МФ, а на дирекция "Правна" ще бъдат предоставени още 3 щатни бройки, предвижда проектът за постановление.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама