ЧЕРНО И БЯЛО


Интернет ? – Сори, ама н’ет!

22 10254 06.10.2008
Интернет ? – Сори, ама н’ет!

С развалянето на времето каталяса и нетът в много столични квартали в неделния ден. Появата му на принципа "ту има-ту няма" пак изнерви абонатите на иначе големи и претендиращи за качество фирми.


 

Ана Кочева

Неделя. София. Ветровито, дъждовно депресарско време. Няма нищо по-хубаво от уюта на дома и възможностите за четене и забавление, които предоставя глобалната мрежа. Тъкмо време за мейли, за сърфиране, за чат с приятели, за ровичкане из различни сайтове... Да, ама не! Защото с развалянето на времето каталяса и нетът в много столични квартали. За да не е голословно – конкретен пример: Проблеми през целия ден, а и тази сутрин – понеделнишки - имаха и продължават да имат клиентите на “Powernet”, голяма фирма, която през миналата седмица достави на абонатите си и друга екстра – цял ден в сряда ги държа в някои квартали без интернет, защото служителите й „сменяха трасето”. Така дословно се изразиха на дежурния телефон. Нормалната логика изисква след подобна подмяна интернет доставките да станат още по-качествени, обслужването – съответно по-добро. Логично, но не и по тези ширини.

В неделния ден опитите на повечето засегнати от прескачащия цял ден интернет да се свържат с централата и да обявят проблема, се оказаха напълно безплодни. От другата страна автоматично включващият се оператор обявяваше, че всички линии са заети и трябва да се изчака. Очевидно безконечно....Не е изключено мнозина да са заявявали един и същи проблем, та затова операторите да са били претоварени. Още по-вероятно обаче изглежда в почивния ден да няма достатъчно дежурни оператори, а и технически екипи, които да отстраняват повредите, затова роботно и безответно звучащият женски глас посрещаше изнервените клиенти от другата страна на жицата. За сметка на това пък тази сутрин към 9 часа телефонът въобще не се набира.

Интернет проблемите на абонатите в София не са от вчера, и пак не от вчера повдигаме темата, но независимо от конкуренцията на пазара, some things never change (някои неща никога не се променят). Случвало ли ви си е да намекнете, или пък направо да заявите в прав текст, че искате да бъдете обезщетени за пропуснатите ползи поради липсата на интернет в продължение на часове. Отсреща обикновено къде по-любезно, къде недотам, ви обясняват, че това е възможно, стига да отидете в офиса на фирмата, да напишете молба (забежелете да се молите за това, че не ви е доставена услугата, за която всеки месец надлежно плащате), да опишете проблема и да чакате реакция. Ако все пак резултатът е благоприятен, най-много да ви компенсират с няколко часа интернет в повече. Но, който ги е получил, нека да вдигне ръка...!

Впрочем имам опит и от интернет доставчици в провинцията. В малките градове, вероятно защото клиентите са по-малко, обслужването е далеч по-европейско. Там, дори и да се срине системата, екипът пристига на мига, в който се обадите, че има проблем, да не говорим, че хората често са наясно, когато нещо не е наред, дори преди вие самите да го констатирате. Вярно, че там технически нещата са поизостанали, кабелите архаично пълзят по уличните стълбове, редом с тези на телевизонните оператори, но доставчиците държат на абонатите си и правят и невъзможното бързо да отстранят повредите. Там познават абонатите си по име, съвсем по провинциалному (но в най-добрия смисъл на думата) си общуват и са добронамерени и неразглезени от много пари и абонати. kabeli.jpg

В София всеки е усетил истината за интернета на собствения си гръб. И, както вървят нещата, ще продължи да го усеща. Явно у нас, падне ли първият сняг, завали ли дъжд, задуха ли вятър, човешките усилия, организация и разум престават да реагират адекватно. Та вчера стотици останаха барикадирани от първия рехав снежец на Витоша, какво остава тогава за такива цивилизационни екстри като интернета в града. Разбира се, не бих искала да обобщавам, сигурно има и доволни. Останалите, май дори трябва да се радваме, че макар и на принципа „ту има- ту няма”, все пак в определени моменти той се появява.

Точно благодарение на подобни „проблясъци” по кабела, ще успея (може би) да кача тези размисли на сайта. А пък, ако и на вас нетът „ви дойде”, ще можете да ги прочетете. Знам, че ще ви изнервя, напомняйки темата „интернет по български”, защото тя често е синоним за безхаберие, че и некадърност. Но все пак всички сме клиенти и би трябвало по всякакъв начин да заявяваме своето недоволство, когато накърнят правата ни на потребители. С надеждата, че някой ден ще изхвърлим дъвката „доставки на интернет” от кръга на темите си на разговор, просто защото няма да има повод за нея. Дотогава обаче, да гоним интересите си до дупка!  


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама