БДЖ не е приоритет на българската държава повече от 20 години. Единствените действия, което можем да предприемем, с оглед на това, че субсидията бе намалена с 40 милиона лева, за да спасим железницата, са спирането на влаковете и съкращенията.
Железницата не е социална институция, а търговско дружество, обяви по БНТ изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров. От средата на февруари щяло да има план за финансово стабилизиране на железницата, който ще бъде представен пред всички институции и ще се направи опит за спасяване на БДЖ.
Надявам се, че БДЖ ще стане приоритет на държавата и ще има по-дълъг хоризонт от гледна точка на инвестиции и на погасяване на задълженията. Задълженията към банките към момента са 370 милиона лева, но ако се погаси част от него, ще бъде подписано споразумение за разсрочване за следващата. Това обаче може да се случи само в контекста на една цялостна програма за дружеството, поясни Владимиров и посочи, че финансирането трябва да се децентрализира, като градските и селските влакове минат на издръжка на общините, които да преценят дали да поддържат влакове или автобусни линии.