НОВИНИ


Свиленски: БДЖ се води целенасочено към фалит

7 4804 14.01.2015
Свиленски: БДЖ се води целенасочено към фалит
Георги Свиленски

„Фиктивната причина за съкращаването на влакове и служители в БДЖ е намалената субсидия или по-точно въпросните 40 млн. лева от капиталовите разходи, за които говорят от ръководството на железниците”, това заяви членът на Националния съвет на БСП Петър Мутафчиев и добави, че прекалено много се говори по отношение на тежкото състояние на БДЖ, но малко се работи. Неговият колега Георги Свиленски пък заяви, че е целенасочено водено дружеството към фалит и ликвидация.


По думите на Мутафчиев има обективни причини за тежкото състояние, в което се намира железопътният ни превозвач и една от тях е сривът в българската икономика и неуспялата приватизация. „През годините,  в които аз бях транспортен министър се опитахме да дадем шанс на железниците чрез оздравяване. През последните години пътникопотокът обаче намалява и приходите от билети от 90 са спаднали на 70 милиона лева”, коментира той. „Българските граждани са бедни, стандартът на живот в страната е много нисък и това води до ниска цена на билетите”, обясни социалистът. Мутафчиев бе категоричен, че когато държавата предоставя лош обществен транспорт, принуждава гражданите да използват собствения си транспорт и веднага след това започваме да се оплакваме за задръстванията в градовете и замърсяването там.

 

Петър Мутафчиев опроверга данните на изпълнителния директор на БДЖ Владимир Владимиров, че загубите в железниците, когато той е поел ръководството на националния превозвач, са били в размер на 70 млн. лв., като обясни, че загубите на „Пътнически превози" тогава са били 3,6 млн. лв. Социалистът отбеляза също, че за услугата, която „Пътнически превози” предоставя винаги е било на загуба и затова получава допълнителна дотация от държавата. „Ако сметнем стойността на парите, които държавата дава на БДЖ се оказва, че железниците през тази година получават 10 млн. лв. повече”, обясни той.

 

„Ако БДЖ има спор с Министерство на финансите трябва ли да си отмъщава на българските граждани и може ли да се срива икономически дейността на „Пътнически превози”  и да се очаква да бъдат оздравени?”, попита Петър Мутафчиев.  Той заяви още, че БСП ще подкрепи справедливите искания на  българските граждани да остане в сила разписанието на БДЖ.

 

 „Няма да позволим по такъв безхаберен начин да се унищожава едно от най-големите държавни дружества”, заяви от своя страна народният представител от БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ и член на комисията по транспорт в 43-то НС Георги Свиленски. Той бе категоричен, че  икономическият ефект от спирането на тези влакове няма да бъде такъв, какъвто управляващите очакват.

 

„Нашите разчети показват, че парите, които са отпуснати миналата година и тази година, са едни и същи, даже с 10 милиона повече”, обясни Свиленски. Той припомни, че когато БСП е била в управлението, социалистите са показали, че гледат на това дружество отговорно и само за една година и половина, по време на управлението на Орешарски, то е върнало голяма част от своите задължения.

 

„Какво се случи, че тогава БДЖ можа да плати дългове, а сега не може?”, попита народният представител. Той бе категоричен, че става дума за политика и частни интереси и добави, че е очевидно, че някои политици имат желание да превърнат автомобилния транспорт в приоритет. „Това е целенасочено водене на дружеството към фалит и ликвидация”, заяви Свиленски. Той припомни, че БСП е спряла приватизацията на „Товарни превози”, а сега се чува, че до края на година тя ще бъде извършена. „Затова днес искаме министърът и изпълнителният директор да кажат своята визия”, коментира Свиленски. Той отбеляза, че разбира, че в дадени направления няма необходимия брой пътници, но припомни социалната функция на железниците. „Не може да гледаме на БДЖ само като на търговско дружество, което трябва само да носи печалба”, категоричен бе народният представител от БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама