Текущото състояние на БДЖ е 565 млн. лева задължения, от които 109 млн. лева са на дружеството "Товарни превози", останалите са за дружеството „Пътнически превози”. Това заяви министърът на транспорта Ивайло Московски по време на заседание на ресорната парламентарна комисия.
Московски допълни, че оперативната загуба на дружество „Товарни превози” за миналата година е 12 млн. лева, а за „Пътнически превози” – 15 млн. лева.
„Твърди се, че общият пакет от средства, които се дават на железниците, е по-голям и съм готов да споря с всеки. Твърди се, че субсидията е 180 млн. лева. Това не е вярно. Казва се, че 140 млн. лева са субсидия плюс 40 млн. лева са целеви капиталов трансфер за погасяване на задължения към кредиторите”, каза транспортният министър и допълни, че тогава би желал ако може още днес тези 40 млн. лева да бъдат трансферирани към БДЖ.
„Очевидно е, че това не може да стане поради няколко причини. Първо, това е държавна помощ, която трябва да бъде нотифицирана от Брюксел. Тя няма да бъде нотифицирана толкова бързо, колкото ни се иска, тъй като от Брюксел искат от нас да представим финансово-оздравителен план и да не се налага да ходим всяка година и да молим да ни позволят държавна помощ”, обясни Ивайло Московски.