НОВИНИ


Ангелкова: Основната ни цел е спасяване на лято 2015 година

4 4225 16.01.2015
Ангелкова: Основната ни цел е спасяване на лято 2015 година
Николина Ангелкова

Констатирахме като тревожна тенденция очакванията за лято 2015 година, особено по отношение на спада на традиционните пазари Русия и Украйна, включително се наблюдава и лек спад от Великобритания и Германия.


Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова по време на посещението си във Варна, съобщи „Фоку”.  Тези данни показват, че целият отрасъл трябва да се фокусира много внимателно върху това да се предприемат бързи и спешни мерки, така че да се спаси предстоящото лято или най-малкото да се запазят миналогодишните нива. Николина Ангелкова допълни, че в дългосрочен план за 2016 година вече се работи на по-високи обороти. Като конкретен пример тя посочи, започналите срещи с всички туроператори, които имат чартърни програми, така че те да бъдат максимално подпомогнати и да се засилят ранните записвания. Фокусът ще бъде насочен и към съседните на България държави, така че да може да се компенсира от части спадът от Русия и Украйна.

 

В периода януари - октомври 2014 г. има спад на руските туристи с 3,2% и с 8,2% от Украйна. Спадът от Великобритания и Германия пък е в рамките на 0,5%, което също е индикация, че трябва да се работи много в тази посока, включително и облекчаване на визовите процедури, подчерта тя. „По този въпрос работим много добре с Министерството на външните работи, както и по отношение на уеднаквяване на консулските процедури и изнесените визови центрове, защото имаме констатации на база оплаквания от отделните градове в Русия, че се използват различни административни практики. Именно затова нашата цел е те да бъдат уеднаквени, за да може максимално да улесним издаването на туристически визи”, посочи Ангелкова.

 

Тя заяви, че акцент в работата на министерството е засилване на рекламата на масовия туризъм, който в България е морският. Точно затова целенасочено на туристическите борси се рекламира имено този продукт. Ангелкова каза още, че в момента се работи активно и върху изготвянето на националната програма за реклама на страната ни за 2016 година съвместно с бранша и общините, за да може да се изработи целева и фокусирана реклама.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама