„Искаме стратегия за развитие на железниците, а не стратегия за закриването й”. Това заяви народният представител от БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ и член на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения Героги Свиленски по БНР. Той бе категоричен, че БСП винаги е заставала зад БДЖ и е поставяла железниците като приоритет, а също е защитавала и служителите в нея.
„В казуса с БДЖ мога да кажа, че не някой друг, а гражданското общество победи. Хората показаха, че което и да е правителство не може да управлява по този начин- с безхаберни решения, които ощетяват хората в България. Днес вече можем да кажем, че бе постигната победа на гражданското общество, което показа как трябва да се реагира в една европейска държава, когато гражданите са притиснати до ъгъла”, категоричен бе Свиленски. По думите му българите действително са показали, как трябва да се отстояват правата в една европейска държава. „Не може да се вземат непрозрачни решения- такива, които не са обмислени, с непредвидени последствия за хората. Затова се надявам, всяко следващо правителство да не предприема реформи, без те да бъдат обсъдени с хората”, подчерта народният представител.
Според Героги Свиленски министърът на транспорта е приел точно предложението на левицата, въпросните 40 млн. лв. да бъдат дадени на железниците, за да може хората, които са най-засегнати от липсата на транспорт, отново да имат шанса да го ползват. По думите му именно най-бедните региони са най-засегнати от липсата на ЖП транспорт. „От няколко дни посещавам гарите, където има протести и говоря с хората там. Това което научих е, че спрените влакове са в региони, в които хората разчитат основно на ЖП транспорта. В тези райони живеят не само най-бедните хора, но и такива, за които влаковете не са само основен, но и единствения транспорт”, каза още той.