Срокът за плащане на втората фактура, издадена от "Енерго - Про", ще бъде удължен с 15 дни. Това каза енергийният министър Теменужка Петкова на брифинг. Поводът за брифинга бе появилата се информация, свързана със завишени сметки за електроенергия на клиенти на "Енерго - Про". Около 67 хиляди потребители са засегнати от издаване на две фактури или около 5% от клиентите на дружеството във Варна.
„Важно е в този момент да бъде информирана българската общественост затова какво всъщност се е случило. След информираността ми по темата, веднага проведох разговори с ръководството, за да изясним причините относно сигналите на потребителите. От страна на "Енерго - Про" беше пояснението, че причината затова да бъдат налице две фактури в рамките на един отчетен период, е свързан със стремежа на дружеството да спази Наредбата за отчитане на потребената електрическа енергия, а именно да спази нормативно определения срок не повече от 31 дни, веднъж в месеца да спази своя ангажимент да отчете потреблението на електрическата енергия. В резултат на това, какво се е получило на практика - една част от абонатите на "Енерго - Про" са получили една фактура за периода от 23 ноември до 21 декември 2014 г. и следваща за периода от 22 декември 2014 г. до 12 януари 2015 г. Пояснено беше, че е извършено извънредно отчитане, което се е провело на 11 януари. В резултат на това част от абонатите на дружеството са получили две фактури в рамките на един и същи месец", посочи министърът.
Министър Петкова обясни и в какво се изразява проблемът и недоволството на засегнатите граждани. „Падежът и на двете фактури настъпва на 10 февруари 2015 г. Потребителите на енергия ще трябва да заплатят тези две фактури. Срокът на плащане по втората фактура ще бъде удължен, за да не се стига до спиране на тока на абонатите, които не са се издължили в този срок.