В момента няма индикации да се намали цената на таксиметровите услуги. По принцип таксите на такситата се сменят на 5 години. Нашите цени са около 5-6 пъти по-ниски от целия ЕС. Самата промяна на цената изисква да се мине през сервиз, да има тарифиране.
Това съобщи в сутрешния блок на бТВ инж. Спас Атанасов от Браншовата организация на таксиметровите шофьори. Заедно с икономиста Лъчезар Богданов и председателя на Националното сдружение на автобусните превозвачи Галя Топалова коментираха понижаването на цените на горивата.
Основното гориво на такситата е метан, а той не е кой знае колко поевтинял. Използва се пропан бутан, но по-малко, каза инж. Спас Атанасов. Самата официална процедура е много трудна, за да се следят цените. Има криза при такситата, работата значително е намаляла, категоричен бе той. Има демографска криза – няма толкова пътници.
Автобусите са празни, БДЖ също е празно, каза от своя страна и Галя Топалова относно цените на автобусните превози. Цените, когато падат, падат и разходите там, където има силна конкуренция. Било то за стоки или услуги. За миналата година, преди тази статистика от януари, имаме спад на транспортните разходи от 9% за българските домакинства, коментира пък Лъчезар Богданов.