Близо 2000 клиенти на ЧЕЗ са се възползвали от услугата „Персонален съветник“ от въвеждането й през декември 2013 г. до момента. Средният размер на фактурите, за които клиентите заявяват разсрочване, е 150 лева, като те се разпределят в 3 до 6 месечни вноски.
Услугата предоставя възможност за разсрочено плащане на фактурите за електроенергия и е създадена в помощ на потребителите, които изпитват затруднения с посрещането на разходите си за ток. Периодът за разсрочване на плащането и размерът на вноските се определят в личен разговор с клиента и са съобразени с индивидуалните му възможности.
„За много хора услугата „Персонален съветник“ е облекчение, тъй като им дава повече време и възможности за посрещане на разходите за електроенергия. Това е особено ценно през отоплителния сезон, когато по-голямото потребление води до по-високи сметки. Важно е да припомним обаче, че размерът на фактурата зависи най-вече от консумацията на ток в домакинството и разумното и отговорно потребление е в основата на намаляването на разходите“, каза Димчо Станев, директор „Обслужване на клиенти“ в „ЧЕЗ България“ ЕАД.
Специалистите от ЧЕЗ препоръчват да се разсрочват сметки на стойност над 100 лева, за период не повече от три месеца. Заявления за „Персонален съветник“ могат да се подават в Центровете за обслужване на клиенти на компанията.
В помощ на своите клиенти, които искат да намалят разхода на електроенергия в дома си, на корпоративния сайт www.cez.bg ЧЕЗ създаде специална подсекция „Енергийна ефективност“, където потребителите могат да намерят лесни и практични съвети, както и калкулатор за изчисляване на консумацията. Продължава да бъде в сила и временното удължаване на срока за безлихвено плащане на сметките от 10 на 20 дни.