Въпреки тенденцията за съкращаване на рекламните бюджети на компаниите, в опит да оптимизират своите разходи в условията на криза, Financial Times започна своя рекламна кампания, в която, обратното, предлага на бизнеса повече да се рекламира, пише Интерфакс.
Рекламната кампания на Financial Times (FT), който е между водещите в света делови вестници, призовава бизнеса, преживяващ финансова криза, да не съкращава рекламните си бюджети, а напротив - повече да рекламира себе си и дейността си, при което, разбира се FT винаги е на техните услуги.
От понеделник по лондонските улици са се появили рекламни табели, имитиращи окъсан билборд с надпис: „Глобална криза. Каква грешка прави бизнеса на първо място?”. Отговорът е прост – даже в период на финансова криза, вложенията в реклама носят полза, а фирмите които не рекламират, вървят по неправилен път.
Кампанията на FT, освен чрез външна реклама, се води и чрез електронни медии и интернет. Вестникът е създал специализиран микросайт, на който публикува данни от независими изследвания, проведени в години на рецесия. Данните от изследванията показват, че бизнес-стратегията да се увеличават разходите за реклама в условията на икономическа криза в дългосрочен план се оказва много успешна.
Например проучването на McGraw-Hill, проведено между 600 компании в периода 1980-1985 г., сочи, че компаниите, които не са спрели да инвестират в реклама по време на рецесията през 1981/82 г., по-късно са увеличили продажбите си с 256% спрямо останалите фирми. Frognews.bg