За единадесети път Германо-Българската индустриално-търговска камара (ГБИТК) връчи награди на фирми, допринесли през последните дванадесет месеца за развитието на българо-германските икономически отношения. Д-р Рюдигер Хьобен-Щьормер, президент на ГБИТК, връчи отличието в „отворената категория“ на Рефан България, тъй като „производителят на парфюмерия и козметика е дарил през 2014 г. сума на обща стойност близо 47 000 евро за храни, учебни пособия, за домове за сираци, училища и фондации в подкрепа на спорта и за културни събития”.
Наградата на Германската икономика на „Рефан България” цели да допринесе за по-нататъшното развитие на германо-българските икономически отношения и да мотивира компаниите за делови контакти с немски партньори. Жури от високопоставени представители на Посолството на Германия в България, Германската агенция за инвестиции и търговия Germany Trade and Invest, Института за пазарна икономика, Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия, ГБИТК и Консултативния съвет „Индустрия“ към ГБИТК определиха призьора – фирма „Рефан”.
Това е поредното отличие за козметичната фирма, която наскоро получи за втори път наградата на Forbes Business Awards – този път за качество и бе обявена за Компания на годината. Малко преди това "Рефан България" получи и най-върховото световно отличие в Париж за „Глобални постижения за повишаване на качеството на предлаганите продукти”. Тя е единствената българска фирма, носителка на най-престижната европейска награда за качество от Париж от Клуба на Лидерите в световната търговия - Global Trade Leaders’ Club, заради качеството на продуктите си и заради дейността си за стимулиране на малкия и средния бизнес, създавайки франчайзинг модел, оценен на национално и на световно ниво. Наред с това най-популярната козметична българска марка – Refan, е носител и на наградата за най-добър български франчайзинг в Европа за налагането на успешния франчайзинг модел, предлагайки разпознаваеми продукти на световно качество. Напълно заслужено „Рефан” е сред най-награждаваните родни фирми, защото със своите над 500 бутика в 28 държави на 5 континента, иновативни и гъвкави форми на бизнес и над 2000 продукта, базирани на природни формули, се превърна в най-красивата и ухайна визитна картичка на страната ни.