НОВИНИ


Омбудсманът на ЧЕЗ: Всеки сигнал се проверява по процедура

1 4739 13.02.2015
Омбудсманът на ЧЕЗ: Всеки сигнал се проверява по процедура
Радослав Димитров

Има правила за работа на енергийния омбудсман. Разглеждат се индивидуални случаи на жалби, но може да има и изключения за група хора. Клиентите трябва да са се обърнали към дружествата в писмена форма. Всеки един сигнал се проверява. Има строга процедура. Това каза пред БНТ енергийният омбудсман на ЧЕЗ Радослав Димитров.


Разпределителното дружество е собственик на инфраструктурата, а другото е търговецът. И хората протестират против разпределителното дружество при аварии и проблеми. В тези случаи дружеството трябва да извърши проверка - ако има прекъснати далекопроводи, скъсани жици, повредени трафопостове.

При авария електрозахранването трябва да се възстанови за 4 часа, а ако продължи повече от 48 часа, се обявява извънредна ситуация. Тогава дружеството не е длъжно да дава обезщетения. Ако няма такива ситуации, се изплащат обезщетения. За първите дванадесет часа 30 лв., а следващите по 20 лв.

Когато се е развали хладилник или други електроуреди се подава жалба в рамките на три работни дни и разпределенителното дружество до 24 часа трябва да опише щетите, изследват се причините дали дружеството има вина. Когато то носи отговорност, се поема стойността на ремонта или се купува нов уред, ако не може да се поправи.

Ниското напрежение се установява по строга процедура. Подава се сигнал. Слага се специализиран уред за измерване, съставя се констативен протокол. В случай, че електроенергията не отговаря на изискванията, се предприемат действията за въвеждане в норма.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама