Въвеждането на тол таксите по републиканската пътна мрежа за леките автомобили ще стане най-рано от 2020-а година, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, предаде БНР. Тя посочи, че анализът на Световната банка за въвеждане на новия вид заплащане ще бъде готов до края на 2015-а година. Правителството ще реши кой от предложените модели да избере:
Леките автомобили могат да запазят така наречената "електронна винетка" и да продължат да заплащат тази по-ниска цена на принципа само на време, а тези, които най-много пътуват в тежкия трафик и които най-много рушат на принципа, който най-много ползва, най-често ползва и най-много уврежда пътната настилка, да заплаща най-много.
От 2018-а година тол системата ще започне да се прилага за тежкотоварните автомобили.
Министър Павлова направи първа копка на северната скоростна тангента от софийския околовръстен път с дължина 17 километра:
Движението ще се осъществява в три ленти в посока, освен аварийната, така че това ще бъде шестлентово движение, широкогабаритна. Тази тангента е и връзката между магистралите "Тракия" и "Хемус" от една страна и бъдещата магистрала, живот и здраве, която предстои да строим София-Калотина, тя всъщност да бъде връзка между четири магистрали - "Люлин", "Тракия", "Хемус" и бъдещата София-Калотина.
Председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров коментира проблема с отчуждаванията край пътя:
Имаме към настоящия момент 193 заявления от тези близо 350 собственици, които обжалваха по принцип решението на Министерския за отчуждаването, така че там се очаква да нямаме никакви проблеми, а в останалите участъци продължават решенията на ВАС.