50 вида документи онлайн от общината ще поръчват столичани и ще си спестят висенето пред гишетатал Това е възможно благодарение на новия електронен портал за услуги на Столичната община, съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова. В портала ще се влиза през сайта на кметството www.sofia.bg и с регистрация на профил.
Така хората ще могат да подават заявления за постоянен или настоящ адрес, за семейно положение, както и копие на акт за раждане и удостоверение за сключен брак, За целта обаче ще е нужно да имат електронен подпис.
„Цените за получаване на електронен документ ще са същите, каквито са, ако хората отидат до съответното районно кметство”, разяснява Фандъкова. С новите услуги обаче ще се спести разкарване за заявяването на услугата, чакането по опашки, съобразяването с работното време.
Според Фандъкова така ще се намали и възможността за грешки при подаване на заявленията. Електронните документи няма да са с подпис и печат за разлика от хартиените. Ако човек иска обаче, ще може да си получи традиционния документ на гише. Плащането на услугата ще става чрез платежно нареждане в банка, като то ще трябва да се сканира и прикачи в системата.
От октомври общината е започнала да тества услугата, за да няма срив в системата. За това време обаче само 22-ма човека и 3 фирми са си издали електронни документи и са обработени над 330 заявления.
„От тази година всички проекти, които кандидатстват за финансиране по програма „Култура”, могат да се подават и онлайн, като до момента са подадени 293”, информира кметът.
„До края на годината ще направим и електронен регистър на обществените поръчки”, съобщи секретарят на Столичната община Ралица Стоянова. В него ще има данни за това кога е сключен договорът с изпълнителя, какъв е срокът, както и колко пари ще получи частникът от кметството. Сега в сайта на общината има регистри на общинската собственост, на даренията, за концесиите.