Не трябвало да се говори за корупция, за редене на пъзели или за вземане на пари. Благодарение на Стоилов столичното предприятие взело две линии – 9 и 111.
В този запис, около който се вдигна шум, нямало нищо обезпокоително, обясни вече бившият заместник-кмет по транспорта на София Велизар Стоилов по БТВ по повод скандалния запис от търга за разпределяне на автобусни линии. Всъщност ставало дума за една оперативка, на която той се опитал да балансира нещата, за да няма обжалвания и спиране на конкурси. Затова въобще не трябвало да се говори за корупция, за редене на пъзели или за вземане на пари, добави Стоилов. Самият той бил на този търг, за да вземе от частните превозвачи две линии за столичния автотранспорт, защото всичките 15 линии щели да бъдат разиграни така, че да се вземат от частни превозвачи. Стоилов обаче настоял и успял да вземе две линии – 9 и 111 за столичното предприятие.
Екс зам.-кметът отказа да говори за политика, защото никога не изпададал в политически залитания.
Георги Кадиев, общински съветник в Столична община от БСП, заяви днес по БНТ, че оставката на Велизар Стоилов не била достатъчна в конкретния случай. За него нямало никакво колебание, че става въпрос за пирамидална структура. Следващите стъпки трябвало да са оставките на кмета на София, на Асен Добранов, шеф на Столичен автотранспорт и задължително анулиране на конкурса от миналата година. Според Кадиев от записа на търга ясно се разбирала директната договорка и абсолютното опорочаване на конкурса. ДАНС разполагал със записа от 11 септември и сега вървяла проверката, но Кадиев нямал и най-малкото съмнение, че записът можело да е фалшифициран.
Frognews.bg напомня, че около Велизар Стоилов се разшумя заради афера с общински договори в размер на 250 млн. лв. Ще се разследва участието му в евентуална среща с транспортни фирми, на която миналата година бил предрешен конкурс за отдаване под наем на 15 автобусни линии. Към сигнала бил приложен дори запис от срещата, на която зам.-кметът и частниците се договаряли кой какво ще получи, стана ясно след стряскащ материал в списание Тема, което пусна извадки от разговора. В резултатите от конкурса нямало нищо случайно; те били предварително договорени. Сигналът до ДАНС е подаден от съветници от БСП. Въпросният конкурс за 15 автобусни линии се провел през октомври 2007 г. Три фирми сключили договори с общината - "Карат С" за 9 линии, общинската "Столичен автотранспорт" за 2 и "Юнион Трейд" - за 4. Те са за 8 години и възлизат на обща стойност към 250 млн. лв. с ДДС.Срещата за договаряне на конкурса била инициирана от самия Стоилов. Тема пише, че по време на разговора той няколко пъти уверил, че постигането на предварителна договорка е най-добрият вариант и успокоил кандидатите, че би вдигнал цената, стига тя да е "приемлива" и участниците да се разберат за нея, за да "нема дъмпинг". Поставил и изрично условие никой да не конкурира общинската фирма "Столичен автотранспорт" за линиите 111 и 9 или да го направи на "някаква идиотска цена". Транспортните шефове, за които се предполага, че са взели учасие в предполагаемата среща - Ивайло Константинов от "Юнион Трейд къмпани", Миролюб Столарски от "Карат С" и Росен Илиев от МТК, категорично отричат да е имало такава.