БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


“Накъде върви българският туризъм” попитаха от бранша

28 6360 04.11.2008
“Накъде върви българският туризъм” попитаха от бранша

Увеличаване на средствата за международна туристическа реклама на България през 2009 година като една от мерките за развитие на българския туризъм, поискаха представители на сектора.


Ветко Арабаджиев, председател на Съюза на инвеститорите в туризма предложи план, разработен от българските туристически организации. Сред мерките за укрепване на туризма той предложи събирането на допълнителни туристически такси от областните центрове в България, които да образуват фондове за спонсориране на международната и вътрешната реклама на туристическия бизнес.

bg_tyrizum4_1.jpg
Слаба оценка за състоянието на туризма е фактът, че българският турист се е ориентирал към туристически дестинации в чужбина.

Допълнителна вътрешна реклама на България като държава, предлагаща евтин, но и качествен туризъм, може да даде шанс на страната да увеличи туристопотока си.

Като най–важна мярка за запазване на ръста на туризма в България, той определи запазването на сегашните цени на туристическите пакети и допълнителната реклама на страната в държави като Русия, Румъния, Унгария и Полша, за които България е традиционна целогодишна дестинация.

Председателят на Българския съюз по балнеология и спа Стефан Шарлопов каза, че България трябва да представя туристическия си продукт като комбинация от ски и море. Уникалното съчетание от планини и море дава възможност на страната ни да печели от туризма като четири сезонна дестинация. Въпреки това, пред лицето на световната финансова криза, чието отражение неминуемо ще бъде усетено и в българския туризъм, държавата трябва да надгради туристическия си продукт, допълни още той.Според Шарлопов една доходна, но недостатъчно разработена ниша на туризма е българският уелнес и спа ресурс.

bg_tyrizum4.jpg
 снимки Вяра Йовева

“В България има над 600 извора, които дават поток от 5000 литра топли минерални води в секунда. Това природно богатство трябва да бъде разработено, ако държавата цели да развива туризма и да увеличи печалбата от него”, каза още Стефан Шарлопов, чието изказване беше част от антикризисния план на браншовите организации за запазване на ръста в туризма.

Арабаджиев алармира още, че се очаква поне 30 % по-малко да са туристите през зимния сезон у нас. Той направи сравнението на основата на последната добра година за зимна посещаемост у нас от 2006 г., но тъй като през миналата не е настъпил ръст, спадът ще бъде доста осезаем.
Председател на СИТ обясни, че сред ключовите причини са лошите ни транспортни комуникации. Проблемите започват от невъзможността чартърни полети да кацат в Пловдив, а трябва да са до София, Бургас или Варна. Финансовата криза, от своя страна, вече принуждава много от западните туристи да търсят възможно най-близки дестинации и затова три-четири часа полет до България плюс автобусен транспорт вече не са привлекателни.
Донка Соколова, председател на БАТА, напомни, че именно руските и украинските гости страдат от визовите изисквания и изключително тежките пречки пред издаването им.
"Аутсорсването на тази услуга от страна на МВнР допълнително оскъпява всяка виза с поне 20 евро", допълни Соколова и поясни, че всички туроператори у нас с радост ще доведат възможно най-много руски гости.
От СИТ поеха ангажимента на предстоящото световно туристическо изложение в Лондон страната ни да бъде представена като финансово достъпна, сигурна, разнообразна откъм туристически продукти и подходяща за посещение именно в процеса на финансовата криза. Онези, които искат да карат ски, но не могат да стигнат до Аспен, могат да заповядат в нашите курорти, обобщиха от СИТ.Frognews.bg


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама