Посегателството над учител е инкриминирано в НК още от 2013 година. Това, което сега целим, е да се инкриминира и психическият тормоз - вербална агресия, упражнен конкретен тормоз върху учител от страна на ученици и на родители.
Така Грета Ганчева от МОН обясни пред БНТ идеята на просветното министерство, която вчера лансира проф. Тодор Танев, за инкриминиране на физическите и словесни посегателства срещу учителите.
Става въпрос не за това, че учителят не може да се справи, защото има и такива случаи. Става въпрос за това, когато се упражнява наистина сериозен натиск от страна на родители и ученици, уточни Ганчева.
Журналистът Иво Инджев, който е родител на пет деца, се самоопредели се като „родител рецидивист". Според него от времето, когато да си биеш децата бе възпитателна мярка, сега сме отишли в другата крайност. Проблемът според него е в абдикирането по веригата на отговорността. Не можем да се отнасяме към училището като към администрация, смята той.
Проблемът в училище много често идва от там, че правилата не се спазват - нито от учители, нито от ученици, нито от родители, смята Диан Стаматов, директор на училище. По думите му емоционалната неграмотност често е в основата на тези проблеми. Но когато има форма на вербално насилие, е трудно доказуемо, посочи той.
Стаматов смята, че в повечето случаи разговорът за лошото поведение на учениците трябва да се провежда редовно с родителите. Когато един ученик нарече учителя си „малоумен“, проблемът е в родителите, смята той.
Децата трябва да получават колкото се може по-универсално образование и чак тогава да се профилират, каза още Иво Инджев. Според него както в семейството, така и в училище трябва да има взаимно уважение, въпросът е как да го постигнем.