Цяла нощ работници са укрепвали дигите около София заради обилния дъжд. Това каза в предаването „Тази събота” по Би Ти ВИ кметът на София Йорданка Фандъкова. Изградени са диги около всички рискови участъци. „Няма опасност от наводнения”, увери Фандъкова.
Фандъкова каза още, че фирмата, която е ремонтирала булевард България е глобена с половин милион лева, което е най-голямата глоба налагана досега. Тя отговори на въпроси на граждани за някои рискови обекти в столицата.
В момента нивата на реките в цяла Южна България са повишени. В столицата водните стълбове се следят изключително внимателно.
Нови 60 автобуса предстоят да бъдат доставени до средата на тази година. „Така че доста бързо успяваме да подменим, в някои от линиите, изцяло транспортните средства. До средата на тази година трябва да изведем изцяло старите Икаруси, да останат в историята, и не само те, някои от старите автобуси”, обясни кметът.
„Още следващата седмица, на 2 април, ще бъде пуснато метрото до Летище София”, казао ще Фандъкова. Тя изтъкна, че така се прави една много добра връзка между средствата за транспорт, тъй като ще бъдат свързани летището, авто- и ж.п. гарата и от едното до другото място ще може да се стигне за по-малко от 20 минути.
На въпрос за въвеждането на „умните светофари”, Фандъкова поясни, че с тях ще се дава предимство не просто на най-голямата колоната, за да може да се съкращава времето за престой и да се пази околната среда, но е насочена за предимство на градския транспорт. „Това е европейска практика, която се надявам следващата година да започне изцяло”, подчерта тя.
Във връзка с въвеждането на нощен градски транспорт, Йорданка Фандъкова коментира, че е правен такъв опит преди няколко години в столицата, но интересът на пътниците е бил изключително малък. „Винаги е възможно да се правят нови експерименти, но сме правили този опит”, каза още тя.
Фандъкова коментира и сигналите за проблеми на ремонтирани улици в София: „Санкцията на фирмата, правила ремонта на бул. „България”, е 600 000 лв., което показва колко съм доволна. Когато се правят ремонти, трябва да заложиш механизмите за строг контрол. Те са изключително строги, позволяват да контролираме фирмата и при неизпълнение да налагаме санкции. Не мога да гарантирам, че няма да има проблеми, но мога да гарантирам, че санкциите и контролът са много сериозни. Ще бъде санкциониран и надзорът, ако е виновен”.
„Доказахме, че за да се реши проблемът с инфраструктурата, трябва да се правят цялостни реконструкции. От миналата година изпълняваме амбициозната програма за ключови трасета с висока скорост. Това освобождава ресурс да влезе в по-малките улички. Продължаваме тези програми. Тази година предстоят големи ремонти – по бул. „Цариградско шосе” - от 4-и км до алея „Яворов”, изходът към АМ „Тракия”, бул. „Витоша” – не само довършване на пешеходната част, но и от НДК до „Южния парк”. Започнахме и ремонтите, предизвикани от снеговете и дъждовете. Най-напред работим аварийно по големи улици и булеварди. Щом спрат дъждовете, имаме заявки от районните кметове да влезем в кварталите”, обясни Фандъкова.
На въпрос дали мисли за трети кметски мандат, тя отговори: „Още е рано, искам да напреднем в изпълнението на проектите и когато видя какво е постигнато, ще взема личното си решение. Подкрепата от моите колеги предстои да видим”.