Месец ноември е доста плодотворен в модно отношение. Освен дългия списък от модни форуми и фестивали в Париж, Милано, Кан, Токио, Куала Лумпур, предстои и церемонията по връчване на „Златна игла 2008” – отличие за най-значими постижения в българската мода.
Церемонията ще се проведе на 29 ноември 2008г. в „Шератон хотел Балкан”. Тя е организирана от Академията за мода с председатели проф. Любомир Стойков и Донка Ганева, и програма „Произведено в България” в лицето на Адриана Цанева и Олга Ускова.
През този месец са родени и двама от световните модни диктатори Стефано Габана и Маноло Бланик.
Стефано и доскорошният му партньор в живота Доменико Долче са най-успешния дует в модата. Интелигентната първичност, стремежът им да бъдат различни, дръзката еротика, органичната им връзка с етническото богатство правят моделите им витални и въздействащи. Естетиката им е обвързана с неглижираната мода на улицата „Колкото по-дръзко – толкова по-добре!”. Долче и Габана са и едни от първите дизайнери, стъпили на комуникационния пазар съвместно с „Моторола”. Резултатът е рекорд в продажбите на лимитираната серия мобилни телефони. Но това е естествено за всички продукти носещи логото “D&G”.
Кайли Миноуг, Изабела Роселини, Ерос Рамацоти, Деми Мур, Моника Белучи, Брад Пит, Дейвид и Виктория Бекъм, Парис Хилтън, Мадона са само една малка част от дългият списък на звезди влюбени в марката „Dolce&Gabbana”.
Другият рожденник Маноло Бланик е обявен за „Гурото на обувките”. През 1972 създава първата си колекция, с която впечатлявя тогавашния редактор на „Vogue” Даяна Вриланд. Дизайнерът бързо набира популярност, спечелвайки завинаги сърцата на всички жени, които са имали щастието да се докоснат до обувките му, наричани фамилиарно „Manolos”. А те са екстравагантни, с главозамайващо високи токчета, елегантна линия, изтънчени и непременно загатващи за секс. Поп иконата Мадона определя своите “Manolo Blahnik” като „по-добри от секса”.
През този ноември италианската фирма „Cover Manifatture” създаде нов модел мъжки панталони с име - Обама, в чест на новия американски президент Барак Обама, който е клиент на марката от една година. Моделът „Обама” е във версия Silver Chino и се вдъхновява от военния тип панталони. Името „Obama style” е изписано дискретно на гайката на панталоните. Но инталианците не са единствените фенове на Обама, босненската фабрика за дрехи „Борач” също реши да лансира нова линия мъжки костюми, наречена „Обама”, надявайки се да извлече печалба, използвайки името на новия президент на САЩ.
Времето ще покаже дали името и лицето на Барак Обама ще стане също толкова емблематично като тези на Че Гевара, Мерилин Монро и Елвис Пресли.
Зорница Сократова