По-добре хората да пътуват в дупките, а ние да направим като хората един километър и половина. Това обяви в сутрешния блок на бТВ шефът на АПИ инж. Лазар Лазаров. Причината за коментара му бе репортаж за състоянието на пътя Ихтиман – Самоков. Просто парите в системата не стигат, когато не стигат, по-добре е да се направи качествен ремонт на по-малък участък, категоричен бе инж. Лазаров.
Той обясни, че след кърпежите по пътя, при преминаване по тях, ако има пукнатина, се разрушава първо старата настилка, а след това новата, което води до сегашното състояние на голяма част от пътната ни мрежа. „Толкова е разрушен пътят и такива са кратерите по него. Ако някъде в големите едроплощни кърпежи има пукнатини, въпреки дебелината от 4 см, няма как един път, който е амортизиран, да се поправи“, отбелязя шефът на АПИ.
Става дума за амортизацията на националната пътна мрежа, която ние не сме крили. В конкретния случай пътят е с 5-годишна гаранция и данъкоплатецът няма да плати за ремонта му нито един лев, уточни Лазаров. Магистралите, които се строят в България, са най-евтините в Европа. Евтино не означава качествено, но поддръжката на тези магистрали, в сравнение със западните, е още по-евтино, изтъкна шефът на Пътната агенция.
Той обясни, че пътищата се рушат, защото участъци, които трябва да се изградят с 33 милиона евро, се изграждат с 2 милиона.
Тази година ремонтите ние ще си ги сложим на сайта на агенцията. Хубаво е гражданите да следват фирмите как се извършват ремонтите, зарече се той. От 2009 г. правителството тръгна в посока максимално да се възползва от европейските средства, но няма как да имаме хубави пътища, ако не искаме да се грижим за тях, подчерта инж. Лазаров.