Закриване на жп линии е много крайна мярка. Говорим за въвеждане на алтернатива в подвижния състав. За линиите, където няма пътникопоток, е по-изгодно да пратим целогодишно такси на някой човек да се вози, отколкото да реализираме разходи по инфраструктурата.
Това коментира министърът на транспорта Ивайло Московски пред БНР. Идеята ни е да преговаряме с общините, където има такава възможност да проявят съпричастност към държавната компания и да изградим някакъв вид пултове, добави Московски. В лошия вариант ще се консервира жп линия, няма да се демонтира, за да може да се използва в бъдеще, ако има интерес, допълни Московски.
Предвижда се и изграждане на нова железопътна линия, която ще свърже летище Бургас с града.
За обявеното намерение да се даде летище София на концесия Московски обясни: В този сектор предимно използваме европейските фондове. Ако се стигне до концесия на летище София, ще се съгласува с ЕК.
Две компании ще бъдат санкционирани за претоварване на камионите, превозващи дървен материал с отнемане на лиценз. Над 30 акта са съставени, съобщи министър Московски.
Старият проблем на превозвачите с преминаване на границата с Турция и към днешна дата няма устойчиво решение. Направил съм две срещи с турския посланик, запознат е с казуса, имах среща и с министъра. Предложих пълна либерализация на транспорта между двете страни. Не ни отказаха. Казаха, че ще го обмислят. В момента обаче Турция няма министър на транспорта, защото по регламент, преди избори, министърът на транспорта е извън правителството, разясни Московски.