Общините могат да създават общински структурни звена, които да са юридически лица и да се възлагат обществени поръчки и по Закона за концесиите, според гласуваните промени в Закона за движение на пътищата, каза в “Още от деня” депутатът от ГЕРБ Станислав Иванов.
Според Георги Свиленски от “БСП – лява България”, обаче, проблемът не е в записаното в измененията, а в израза “такса – цена”. Темата за глобата от 50 до 200 лева за неправилно паркиране много умело бе изместена при дебата, подчерта той и заяви, че промените касаят предимно Столична община, чиято наредба е отменена от съда на две инстанции и предстои да бъде гледана на трета инстанция на 17 май. Затова бързат колегите от ГЕРБ, които са поели ангажимента да уредят въпроса, каза той. Свиленски подчерта, че като плащаме такса, парите ни отиват в общинския бюджет и се разходват за поддръжка и изграждане на нови паркоместа, а когато пускаме смс, отиват в търговско дружество, което ги харчи за каквото иска.
Общинският съвет определя цената на услугата – паркирането, приема инвестиционния и бизнес плана на това дружество, реагира Станислав Иванов и уточни, че това дружеството е 100% общинско и е т. нар. ин хаус възлагане. Това е дружество, на което повече от 80 на сто от дейността му е свързана с обслужване на Общината, категорично заяви депутатът от ГЕРБ.