НОВИНИ


Г. Свиленски: Нулева толерантност към шофирането в нетрезво състояние

1 4638 16.05.2015
Г. Свиленски: Нулева толерантност към шофирането в нетрезво състояние
Георги Свиленски от БСП

„Не мисля, че след всяка катастрофа или трагичен пътен инцидент трябва да се внасят поправки в закона на парче”.


Това каза народният представител от БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ Георги Свиленски пред Дарик. Той припомни, че преди две години е опитал да направи инициатива за изработване на нов Закон за движение по пътищата, в който именно въпросите за алкохола и превишената скорост да бъдат фиксирани. Свиленски бе категоричен, че толерантността към шофирането в нетрезво състояние трябва да бъде нулева. „Няма как, обаче в закона да бъдат записани 0% вместо 0.5%, защото устройствата за измерване имат техническа грешка”, обясни социалистът.

Според него трябва да има промяна в манталитета на шофьорите и за това съществена роля имат и медиите, които показват последствията от карането пил или без книжка. Той обясни, че обществото очаква тежки наказания към шофьори с висока концентрация на алкохол в кръвта, които са се качили на автомобилите си и са убили други хора, но по думите му има и такива произшествия, за които няма умисъл.

Социалистът каза още, че глобите не трябва непременно да се увеличават, а да се събират, защото те и в момента не са малки. „Нека първо да повишим събираемостта и след това да мислим за увеличаване”, добави Свиленски. Той припомни, че е имало предложения за всяка телесна повреда при ПТП, шофьорската книжка да се отнема на място. По думите му това би било ефективно, при положение, че съдебната система работи толкова бързо, че когато има ПТП в рамките на седмица съдебните власти да се разпоредят дали документът да се върне докато тече разследването.

Георги Свиленски обясни, че е разумно книжка да се получава на 16 г. и по думите му това е предложение на хора, които са се занимавали с обучение на шофьори. Той добави, че една или две години младите шофьори трябва да шофират с придружител, който има шофьорска книжка. „Трябва да има и по-строги критерии спрямо младите шофьори, включително и да не шофират автомобили над 1600 кубически метра”, заключи народният представител.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама