МИНАЛО

НАСА празнува половин век от излизането си в космосa

0 6145 03.06.2015
НАСА празнува половин век от излизането си в космосa

Половин век от първото излизане на американски астронавт в открития космос празнува НАСА днес. На 3 юни 1965 г. Едуард Хигинс Уайт излиза извън кораба "Джемини" 4 и престоява в космоса 22 минути.

Това обаче е второто излизане на човек в открития космос. На 18 март същата година руснакът Алексей Леонов става първият човек направил космическа разходка по време на мисията на "Восход" 2.

В чест на годишнината НАСА публикува в "Youtube" документален филм за космическите разходки. Лентата обхваща цялата 50-годишна история на излизанията в Космоса - от първите смели крачки на Алексей Леонов и Ед Уайт, лунните разходки на астронавтите на "Аполо" в края на 60-те и началото на 70-те години, ремонтите на телескопа "Хъбъл" през 90-те години и съвременните излизания, посветени предимно на конструкцията и поддръжката на "Международната космическа станция".

Агенцията прогнозира, че в бъдеще астронавтите ще се отправят към далечния космос, за да захващат астероиди и да взимат проби от тях, ще летят към Марс и ще оставят следи по повърхността на Червената планета.
Препоръчай Сподели