Здравната каса се задължава да проучва дали пациентите от дадена болница са доволни или недоволни. Ако не са удовлетворени от проведеното лечение, НЗОК ще има право да прекратява договора си с нея. За това гласуваха депутатите днес на извънредно заседание в парламента.
Предложението е на депутата от ГЕРБ Семир Абумелих, което бе прието от Здравната парламентарна комисия.
Предстои да се реши дали системна неудовлетвореност значи повече от три жалби от пациенти към определена болница за срок от шест месеца.
Освен това НЗОК ще установява дали реално е проведено лечение на пациент или то е извършено фиктивно. „Става въпрос за отчетено непроведено лечение, взети неправомерно пари. Предложението беше това да бъде по електронен път, за да има ясен и бърз път, по който вашата удовлетвореност ще стане достояние на Касата, и в рамките на 30-дневен срок да ви отговорят. Става въпрос за вашата възможност да изразите вашата удовлетвореност. Това е причина Касата да спре в рамките на месец плащането за вашето лечение, да направи проверка и когато се установи нарушение, от това да произтече санкция към съответното лечебно заведение, където са се държали грубо с вас, по някаква причина качеството и процедурите, заложени в договора, не са изпълнени, взети са ви неправомерно пари", каза здравният министър Петър Москов.