НАРОДЕН ГЛАС


Карлово – градът на Апостола или на Аллах?!

0 10001 30.06.2015
Карлово – градът на Апостола или на Аллах?!

Кому е нужно, докарани с автобуси брадати и забрадени граждани, да крещят „Аллах е велик“ в центъра на Карлово, размахвайки пръст към небето? В Карлово, градът на Апостола на българската свобода? Град, символ или поне спомен от българско Възраждане, символ на борбите за национално Освобождение. Що за нагла, що за безочлива провокация?


Та какво налага превръщането на т.нар. „Куршум джамия“ в действащ храм? Наболялата необходимост на местното карловско мюсюлманско население? Надали. Местно карловско мюсюлманско население няма. Просто няма. Има малко цигани, в махалата, но те си имат джамия. В Карлово вече ИМА действаща джамия. В циганската махала. Тоест, няма никаква, ама никаква причина, този храм да бъде превърнат в действащ.

Колкото до това, че се правели археологически разкопки, само да уведомя ходжите и кандидат-талибаните, че в огромната си част джамиите в българските земи са построени, я върху разрушени от турските поробители православни църкви, я върху тракийски светилища, я върху други религиозни светини. Мога да изброя десетки, ако не и стотици такива случаи.

Така че за никакви „права“ върху тях ходжите от мюфтийството и брадатите цигани от Пазарджик нямат и не могат да твърдят. Отделно – въпросите за религиозните имоти и представителството и ръководството на духовните дела на българите-мюсюлмани, са уредени с договор между Царство България и Османската империя, веднага след обявяването на българската Независимост през 1908 година. Толкоз по въпроса за „правата“.  

А сега и актуалната причина за пара-талибанската проява в Карлово днес. Минаретата отдавна не са просто религиозни символи. Те са гранични камъни. Отбелязват територии. Проследете къде по българските земи бяха издигнати стотици минарета, само за 20 години, при едно силно намаляващо и емигриращо местно население. Вижте как изглеждат новите минарета в Мадан, Рудозем, останалите родопски селища.

Само напомням, че България е на първо място в Европа с най-много джамии на глава от населението - 1200, с което се нарежда до арабските страни. Това сочи проучване на Евростат. 570 хиляди наши сънародници се самоопределят като мюсюлмани. За сравнение  - в Германия има 2750 джамии, във Франция – 1600 джамии, във Великобритания – 1000 джамии. При тяхната територия и население.

И в огромната си част тези джамии бяха насадени из Родопите и по Благоевградско в последните двадесетина години, без никакъв държавен контрол и без никаква яснота за това кой плаща и кой какво преподава вътре? Медресета, школи, коран-курсове, имами от Саудитска арабия, от Йордания, останалите заливни монархии, символи на салафизма или средновековното мракобесие?

Прави ли ви впечатления „географията“ на претендираните от мюфтийството джамии? Кюстендил, Дупница, Благоевград, Гоце Делчев. Какво свързват тези български градове по картата? Прави ли ви впечатление, това, че в Кюстендил, Дупница, Карлово и във врачанско-белослатинските села, мюсюлмани с трън да завъртиш не можеш да закачиш, но пък за сметка на това има огромни цигански махали?

С какво право тогава, хора, докарани с автобуси от Кърджали в Карлово крещят в центъра на града и искат отварянето на храма? Кой ще се моли в него? Прочее, кой ще се моли в джамията в Кюстендил, тази в Дупница и останалите искани от мюфтийството, където мюсюлмани също няма? Ще идват да се молят от Кърджали в Карлово ли? Или от Пазарджик?

Къде са сега либерал-фашистите, да пищят срещу „агитките“? Ясно е къде са. Около ибрика. Откъм дръжката.

Нека сме наясно – в огромната си част българите-мюсюлмани са добри българи и лоялни български граждани. Тяхната религиозност е близка до нашата. Битова. Празнична. С елементи на крипто-християнство, като палене на свещи, например. Не залитат по салафитския екстремизъм. Не развяват знамената на „Ислямска държава”.

Пак повтарям – те са наши братя-българи, потомци на насила потурчените българи по време на османското нашествието и на турското робство. Този текст не е насочен срещу тях, техните религиозни чувства, права и свободи.

Този текст засяга поредната опасна провокация, съчинена в Анкара, с любезното съдействие на ДПС и т.нар. Главно мюфтийство. Защото анти-българската, етническа, протурска, противоконституционна ДПС, заедно с превзетото от тях Главно мюфтийство, започнаха една опасна игра с огъня, губейки подкрепа в населените места, обитавани от нормални българи-мюсюлмани или български граждани с турско национално съзнание.  Колкото до връзката ДПС – Главно мюфтийство, проверете какъв е бил „ваканцуващия“ почитател на турски терористи, преди да стане народен представител. Друг въпрос на кой народ е представител.

Игра, в която атакуват пряко циганските махали с радикални салафитски проповедници. Които развяват черните знамена на ИД. Които призовават за джихад и рязане на глави. Които проповядват насилствена промяна на установения в КРБ държавен строй и замяната му с халифат, управляван по нормите, обичаите, традициите на шериатското право. Игра при която брадати радикали се събират на тълпи и крещят „Аллах е велик“. И вдигат пръстче към небето. Като в Ракка.  

Дали е случайно съвпадение, че тази първа откровено талибанска проява в България се случи точно, когато „Ислямска държава” обяви плановете си за инвазия на Балканите и установяване на халифат и тук?

След като се появиха в световните социални мрежи нейни клипове, които призоваха мюсюлманите от Босна, Косово, Санджак, Македония, да се вдигнат, да правят протести, да взривяват, да палят, да тровят християните и да установят халифат? Надали.

Я се замислете, някъде наоколо да сте чували някой да иска да установи халифат, управляван от шериатско право? Защото аз се сещам. От седмици ДПС емисари се мотаят из циганските махали, възползват се от напрежението по границите на циганските автономии, като Кремиковци и Орландовци, и подстрекават циганите на контра-бунт.

Засега контра-бунтовната дейност на последните се изразява само в готовността им да си хвърлят бебетата пред багерите. Какво да ги правиш, обичаи, манталитет и традиции.

Но циганската махала в Пазарджик е нещо различно. Много различно. И опасно. Там се вее знамето на „Ислямска държава”. Там има хора, които гледат с истинска омраза. Там има хора, които не признават националния ни трибагреник, с което не признават и държавността и държавните ни граници. И имат политическо обяснение за това.  

И днес – първа организирана от ДПС и мюфтийството политическа провокация в знаков град, като Карлово, поставяща под въпрос светския характер и държавния строй на Република България. Провокация с видими кандидат-талибански елементи.

Пак ще кажа – който сее ветрове, жъне бури.

Автор Ангел Джамбазки
lentata.com

Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама