За трета поредна година ЧЕЗ подкрепя „Забавното лятно четене“. Целта на кампанията, която започна през май и ще продължи до септември, е да насърчи децата да четат книги през лятната ваканция.
„Ние сме технологична компания, но с радост подкрепяме тази инициатива. Убедени сме, че без книги не бихме могли да създаваме едно по-добро бъдеще. Пожелавам на всички деца много приятни емоции в приказния свят на книгите“, каза Мария Дойчинова, ръководител „ПР и комуникации“ в ЧЕЗ България.
Всяко дете от първи до седми клас може да се включи в кампанията, като попълни онлайн читателски дневник. На децата са предоставени списъци с книги със задължителната литература от първи до седми клас, както и препоръчани книги. За да е сигурно, че са прочели книгата, когато я маркират в читателския дневник, те трябва да отговорят на въпрос, свързан със съдържанието.
Кампанията се организира от портала Az-deteto.bg с институционалното партньорство на Министерство на образованието и науката, Българската библиотечно-информационна асоциация, Фондация „Глобални библиотеки – България“, UNICEF, „Заедно в час“, издателство „Ентусиаст“ и книжарници „Сиела“.
От старта на инициативата през 2011 година досега, в нея са участвали над 10 000 деца, а прочетените книги са над 40 000.