Около 20 % се очаква да бъде спадът на руски туристи общо за сезона. Прогнозите за по-малко посетители от Украйна обаче не се оправдават. На този етап се очаква регистриране на ръст от около 5% от този пазар. Това показват представени данни в рамките на заседание на Националния съвет по туризъм, съобщават от ресорното министерство.
Според експертите са оптимистични и прогнозите от Германия (+5%); Великобритания - запазване на нивата от предходния летен сезон или лек ръст от 2-3%; Турция (+10%); Австрия (+10 - 15%); Израел (+ 10%); Франция (+5%); Скандинавски държави (около 2-3% ръст); Гърция (+5%), Румъния (+3%) и др.
От Молдова също се очаква значителен ръст - около 40 %. Броят им може да достигне до 30 000 туристи повече за летния сезон.
Дейността на Комисията за защита на потребителите в рамките на летния сезон е представена от председателя й Димитър Маргаритов. Акцентът е поставен върху проверка на качеството на алкохолните напитки. До момента са взети 15 до 20 проби.
Около 2000 са извършените проверки на заведения и хотели по Черноморието до момента. Съставените актове са 186.
В Бургас, Варна и Созопол има изнесени приемни на комисията. В повечето населени места по Черноморието има и мобилни приемни. Там всеки ден се подават десетки сигнали. Освен това потребителите получават и консултации.
По време на заседанието на съвета са представени и резултатите от изминалия зимен сезон. От данните е видно, че в периода декември 2014-март 2015 г. страната ни е посетена от 1,180 млн. чуждестранни туристи. Това прави над 8 % ръст спрямо предишния зимен сезон.
Бизнесът е на мнение, че България предлага чудесни условия за ски туризъм от декември до началото април. Заетостта през месец март обаче е слаба заради недостатъчно информираност на туристите.
Министър Николина Ангелкова обеща страната да се рекламира като дестинация с активен четиримесечен сезон. Тя обаче уточни, че ще разчитат на обратна връзка и активно съдействие от страна на бизнеса и общинските власти.
Тя смята, че зимните ни курорти могат да се превърнат и в целогодишна дестинация за международен и вътрешен туризъм. Това може да стане с диферсифициране на предлагания продукт и комбинирането на различните видове специализиран туризъм - планински, излетен, приключенски, еко и други.