Френският сатиричен вестник "Шарли Ебдо" бе разкритикуван остро заради публикацията на карикатури със сирийското момче, което се удави при опит да избяга с родителите си в Гърция.
Карикатурите са две. На едната над изобразеното мъртво дете стърчи реклама на "Макдоналдс" с клоуна Роналд Макдоналд, на която пише "Две хепи менюта на цената на едно". Заглавието на карикатурата е "Толкова близо до целта", предава БГНЕС.
На другата карикатура край удавеното дете е изобразен човек, приличащ на Христос, като отгоре пише: "Християните ходят по вода, мюсюлманските деца се давят". Заглавието отгоре пък гласи: "Доказателството за това, че в Европа господства християнството".
На вълната от критика от сатиричното издание отговориха, че не се надсмиват над гибелта на детето, а чрез карикатурите изразяват своята болка по повод бежанската криза, която сега преживява Европа.
През август "Шарли Ебдо" пак бе подложен на критика заради карикатура на изчезналия малайзийски "Боинг".