НОВИНИ


Учител пред Фрог: Документацията измести преподаването

4 5202 25.09.2015
Учител пред Фрог: Документацията измести преподаването

В днешно време изобщо няма атестации в училище на високо равнище. Директорът редовно прави проверки. Но повечето се правят по сигнал. Когато един учител иска да бъде повишен, сам трябва да покани екип, за да му наблюдава работата. Аз съм станала старши учител, след като съм подала молба. Оценяването е пълна формалност, коментира пред Фрог нюз учителят по английски език Ваня Лилова идеята на управляващите за атестациите в училище.


Атестацията аз я разбирам по следния начин: да наблюдаваш работата на колегите си, след това да я коментираш и обратно. Посочвате си взаимно слабостите. Но за такава атестация, не остава време, тъй като днес всичко е документация. Имаш толкова много неща да напишеш, че не ти остава време да вършиш основното, а то е – преподаването.  Ако си допуснал грешка в попълването на документациите, могат да те уволнят. Забележете – не заради преподаването, а заради документацията! Искам да подчертая, че атестацията не е документ. Учителите станаха като джипита – и те попълват повече документи, вместо да лекуват, прави сравнение Лилова.    

 

Трябва да се проверява как ти взаимодействаш с децата, как те те възприемат и какво в крайна сметка постигаш с преподаването. Оценяването на учителите трябва да бъде в екип, за да има обратна връзка, смята учителката по английски.  

 

Ако се въведе проверката на 4 години, има риск да се случи следното – колкото и да си се подготвил, учениците може този ден да не са адекватни. Тогава ще ти кажат, че не си вършиш работата, предупреди Лилова.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама