МЕСТНИ ИЗБОРИ 2015


Христова: БСП убеди политическите си опоненти, че съществува „другото лице на София”

0 3709 30.09.2015
Христова: БСП убеди политическите си опоненти, че съществува „другото лице на София”
Милка Христова

По време на редовна среща с избиратели председателят на групата на БСП в миналия СОС и кандидат за общински съветник втори мандат Милка Христова засегна редица проблеми в управлението на Столицата през последните 25 години, което е доминирано от представители на десните партии, а последните 10 години в частност от ГЕРБ.


“В настоящата кампания за Местни избори 2015 г. БСП в София постави в центъра на предизборната си платформа въпроса за модела на управление на града и по-точно планирането и изразходване на средствата от Общинските бюджети на столицата. Този модел, прилаган от дясното управление на града,  доведе видимо до развитието на София на две писти и две скорости – „София на жълтите павета” и „Другата София” - тази на жилищните комплекси и на крайните квартали”. Това заяви Милка Христова, коментирайки експлоатирането на темата от останалите политическите партии, със старта на предизборната кампания.

 

“Особено през последните години, при управляващото мнозинство на ГЕРБ в СОС, средствата, заложени в Инвестиционните програми към Общинските бюджети на София, са планирани и насочвани към няколко големи обекта, най-често от пътната инфраструктура, а нуждите от инвестиции в кварталите са пренебрегвани”, поясни Христова и даде пример с цифри от Общинския Бюджет 2015г. - за дейност „Изграждане, ремонт и поддържане на уличната мрежа” са предвидени 124 млн. лв., от които за текущ ремонт на уличната мрежа  23 млн.лв.

 

По думите й цифрите не се нуждаят от коментар и е ясно, че лъвският пай от средствата отива за ремонт през няколко години на едни и същи централни столични булеварди като „Цариградско шосе”, а само 20% се отделят за вътрешно-кварталните улици на целия град. Според Христова, по подобен начин се планират и изключително недостатъчно средства за поддържането на вътрешно-кварталните паркове и градини, междублоковите пространства, спортните и детски площадки. „Например през 2015 г. за ремонт пред НДК са планирани и се изразходват над 20 млн. лв., а за дейност „Почистване на междублокови пространства” за всички райони, са предвидени само 3, 5 млн. лв.”, посочи кандидатът на левицата.

 

“Посоченият начин на разходване на парите на софиянци доведе до големите диспропорции в състоянието на отделните части на града, до липсата на комплексно и хармонично развитие, характерно за съвременните европейски столици. Ние, съветниците от групата на БСП в СОС, винаги сме поставяли тези въпроси при обсъждането на Общинските бюджети и сме настоявали приоритетно да бъдат насочвани средства към кварталите. Предложенията неизменно се отхвърлян от управляващото мнозинство на ГЕРБ и Синята коалиция с мотивите, че проблем с диспропорциите в развитието на София няма, че това е измислена, популистка, теза на БСП”, уточни Христова.

 

“Дали това е популистка теза или е реален проблем стана ясно през последните дни. При откриването на предизборната кампания на ГЕРБ в София настоящият кмет и кандидат за следващ мандат г-жа Фандъкова, заяви, че приоритет за следващия й мандат ще е насочването на бюджетните инвестиции към решаване проблемите на районите и кварталите на столицата – улична мрежа, паркове и градинки, спортни площадки. Изненадващо „едно към едно” повтори тезата на БСП за необходимостта от промяна на приоритетите в посока-районите и кварталите и г-н Вили Лилков – кандидат за кмет, издигнат от Реформаторския блок.” – каза Милка Христова и добави, че хората, създали този модел на управление, сега искат неговата смяна.

 

“По-голямо признание за сбърканото управление на града ни не би могло да има. Сега на ход са гражданите на София, които имат възможност да променят това!”завърши тя.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама