Комисията за защита на потребителите нареди на „Германос” да спре да предоставя невярна информация за характеристиките на стоките, които предлага в магазините си.
Търговецът е публикувал на интернет-страницата си рекламно съобщение, с
което предлага за продажба лаптоп с определени параметри,
които не отговарят на реалните за посочения модел, наличен в магазина.
Това са констатирали инспекторите на контролния орган при посещение на
един от обектите на веригата. Разминаването в информацията е по
отношение на RAM паметта. В офертата на web страницата на фирмата е
посочено, че тя е 2 GB, а се оказва, че всъщност е наполовина по-малко
– 1 GB.
Проверката на КЗП е по повод постъпила жалба на потребител. Гражданинът
се е повлиял от оферта, която му е била предоставена при неговото
посещение в магазин на „Германос”. В нея е било записано, че компютърът
е с RAM памет 2 GB, но когато човекът е започнал да го ползва,
установил, че реално разполага с 1 GB памет. След като клиентът
предявил рекламация, търговецът надградил лаптопа с още 1 GB и така
привел стоката в съответствие с договореното, информира КЗП.
Решението на Комисията за защита на потребителите е, че с поведението
си „Германос” уврежда икономическите интереси на потребителите, като
използва нелоялна търговска практика за стимулиране на продажбите си.
На фирмата е наложена глоба, съгласно разпоредбите на Закона за защита на потребителите, която е в размер до 15 000 лв. Frognews.bg