Не е вярно, че избирателите не се интересуват от тази кампания, защото имаме поне три групи мнения. Това каза за БНР социологът д-р Боряна Димитрова от агенцията за маркетингови и социално-политически проучвания "Алфа рисърч".
Една част от хората са неособено заинтересовани, но други гласуват почти през всичките години на Прехода и сега се интересуват и следят. Трета част сформират "протестен глас" или избирателят, който казва, че не иска да гласува за това, защото не вярва на тази държава, което не е липса на интерес, посочи социологът.
Много по-малка ангажираност с кампанията от избирателите проявяват самите партии и политици, допълни Димитрова и поясни трите групи причините за тази тенденция:
На първо място, защото изборите са местни и на много места липсва силна конкуренция между кандидати, а там, където битката е слаба, съответно интересът на партиите да представят своите кандидати, идеи и платформи е много по-слаб.
Втората причина, която виждам е желанието на много от кандидатите да не правят едно широко гражданско обсъждане, за да представят на широки групи своите интереси,а да залагат на малки групи, където те самите имат влияние.
И на трето място е битката с купените гласове, а те се купуват на тъмно, на сенчесто и на тихо, а не шумно. Именно тези три процеса предопределят това приглушено звучене на местната кампания.