НОВИНИ


Полски експерти не искат разрешение от Русия, за да ремонтират изтребителите ни

3 4313 14.10.2015
Полски експерти не искат разрешение от Русия, за да ремонтират изтребителите ни

Представители на ръководството на полските военни заводи WZL-2 и WZL-4 посочиха пред журналисти, че гаранциите, които могат да поемат по отношение на българските МиГ-29 са като тези за полските Военновъздушни сили, които разполагат с такива самолети. В момента вече не ремонтираме самолети или двигатели, това е вече модернизация, не е ремонт, ние поддържаме експлоатацията на тези самолети, подчерта членът на Борда на WZL-2 и директор по производството и обслужването Збигнев Матушчак на брифинг.


 На него бяха представени възможностите на полските заводи в Бидгошч и Варшава, предаде БТА. Той отговори на въпрос дали са верни твърденията, че Полша няма лиценз да ремонтира чужди самолети на трети страни. Никой не е получил лиценз от Русия, добави Матушчак. Пред журналисти той посочи, че са напълно готови и могат самостоятелно да извършат ремонтите. По думите му те вече ремонтират двигателите си със собствена, авторска документация. WZL-2 /Wojskowe Zaklady Lotnicze No. 2 S.A./ в Бидгошч и WZL-4 във Варшава са основният партньор на полските ВВС, поддържайки и обезпечавайки военните самолети, сред които Су-22, МиГ-29 и С-130 "Херкулес".

 

До момента те са работили само за нуждите на полската военна авиация. Експертите посочиха, че влагат в изтребителите нови модерни технологии и възможности, а когато имат проблеми с получаване на резервни части, са в състояние да монтират свои, изработени в Полша. Предлагаме същата гаранция като за полските ВВС, посочи Збигнев Матушчак в отговор на въпрос по какъв начин полската страна би поела гаранции при евентуален ремонт и модернизация за безопасната експлоатация на българските машини. Нашите МиГ-ове летят безопасно вече 20 години, добави той.

 

 По отношение на подготвяния договор между България и Полша, Матушчак посочи, че той е междуправителствен и става въпрос за двигатели на МиГ-29 - като една първа крачка с цел самолетите да могат да бъдат вдигнати във въздуха. Председателят на Борда на двата завода Лешек Валчак посочи пред журналисти, че полската страна е в състояние да предложи помощ на българската в рамките на модернизация, като може да сподели опита и капацитета на технологиите си. По думите му процесът има няколко етапа, като първият е двигателите да бъдат ремонтирани, а после самолетите да се модернизират. Гаранциите са същите, каквито предлагаме и на полските ВВС, посочи също Валчак. От завода казаха, че имат 20 години опит в работа с МиГ-29. Полските ВВС разполагат с 32 такива изтребителя, като половината от тях имат нови натовски системи.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама